mitt drömrum!

De som känner mig vet hur mycket jag älskar böcker, för de som inte känner mig så kan jag berätta att jag verkligen älskar böcker! Jag har alltid tyckt om historier i alla former - allt från godnattsagor till lite tyngre saker. Det har alltid gått upp och ner för mig, ibland kommer en slags besatthet över mig som får mig att vilja läsa hela tiden - ibland tål jag inte ens att öppna en bok. Det är konstigt, men det är precis som en vanlig relation där man ibland behöver en paus.

Jag ser mina böcker som mina barn, jag vet att det låter konstigt och jag tror att en del av mina vänner har velat skicka mig till psyket när jag uttryckt mig så. Fast det går inte att förklara på något bättre sätt, jag älskar verkligen mina böcker. Jag brukar läsa alla böcker jag har flera gånger eftersom man uppfattar dem olika varje gång. De är som små liv som alla berättar om ett speciellt liv. Jag kan inte låna ut mina böcker till vem som helst, jag måste veta att de som lånar en bok av min tar hand om den. Det låter helt sjukt, det håller jag med om, men jag kan inte förklara i ord hur mycket mina böcker betyder för mig.

Om man hade kombinerat de tre rummen nedan så hade det varit mitt drömrum. Jag vill vara omringad av bra romaner, deckare, biografier och andra intressanta läserfarenheter. Jag har mitt perfekta rum i mitt huvud, ett rum där jag kan ta det lugnt och vara för mig själv i mina egna världar. Jag älskar att fly från verkligheten och det gör jag som bäst när jag läser. Det finns inget bättre än att välja ut en bok och drömma sig bort till en värld där man är någon helt annat.

Jag har åkt på en kvast bredvid Harry Potter, jag har fått mitt hjärta krossat och återbyggt av Edward Cullen, jag har jobbat på en advokatbyrå och jag har besökt alla möjliga städer i världen. Det är bara något jag har varit med om och jag har gjort allt detta genom mina böcker, det är precis därför jag älskar att läsa. Vissa tycker om att resa, andra skulle inte kunna leva utan sina märkeskläder och jag skulle gå under utan mina böcker. Det låter galet, men jag tror att alla har någon form av tillhörighet som de aldrig skulle kunna leva utan. Mina tillhörigheter är mina böcker! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0