intervju med Mr.Hellström

Hittade en intervju med Håkan, min personliga favorit, i en tidning för en tid sedan. Den var väldigt intressant men det var något speciellt som fick mig att älska Håkan så mycket mer. Det var två frågor som stod ut, två svar som fick mig att inse att han förstår sig på mig. Han är nog den enda man på hela jorden som verkligen förstår mig - som kan omvandla mina känslor till ord.

För några år sedan blev du intervjuad och svarade på frågan vad kärlek var. Jag minns att du svarade att man vet att det är äkta kärlek om det gör ont.
- Ja, det är min definition av kärlekens första tecken. Det är som ett lackmustest.
Vad är det som ska göra ont?
- Passion är en sådan extrem känsla. Det gör ont att vara ifrån varandra, det vrider om inombords. Och det gör ont för att man är rädd att mista den andra personen, det gör ont för att man är rädd att han eller hon inte ska tycka om en lika mycket som man själv tycker om honom eller henne, man kan vara rädd att han eller hon ska tycka mer om en annan kille eller tjej. Allt det där gör ont. Innan man har lärt känna den andra personen finns det en period av osäkerhet, och det tycker jag är ganska obehagligt. Det gör ont. Och om man är olyckligt kär, om den andra personen inte alls vill ha en, då gör det ju fruktansvärt ont.

Han har tagit orden ur mitt huvud,
min fina Håkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0