två vägar, två hjärtan, ett val


Igår insåg jag att det är dags för mig att göra ett svårt val. Att faktiskt tycka om någon men hindra sig själv från att bli sårad är svårt, speciellt när man inser att det är dödsdömt från början. Jag har tagit varje dag som den kommit eftersom jag för första gången någonsin velat se vad som händer om jag inte låter mitt kontrollbehov styra över mitt liv. Nu har jag kommit till ett vägskäl som inte riktigt var planerat - nu måste jag välja.

Antingen fortsätter jag på den väg jag är och får mitt hjärta krossat eller så är det jag som sätter stopp för något som kanske aldrig borde ha påbörjats. Efter helgen så vet jag att det aldrig kommer bli han och jag - hjärtat hoppar över ett slag när jag tänker på det. Han får mig att flyga, känna mig som en fri fågel. Att vara i denna bubbla är något speciellt, något jag aldrig varit med om innan, fast nu är det dags att spräcka bubblan - hur ont det än kommer göra.

Fast hur ska jag kunna sätta stopp på något som får mig att må så bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0