19 september 2010

Jag tror att alla svenskar kommer minnas den 19 september 2010 som dagen då Sverige gjorde det möjligt för landets befolkning att visa sin rasism helt öppet. En del kallar den sorgens dag, vilket jag förstår eftersom jag alltid har sett Sverige som ett mångkulturellt samhälle medan min syn nu har tvingats förändras då vi har tagit in ett främlingfientligt parti i riksdagen. Jag tror aldrig att det kommer bli som förr, nu är porten öppen för de som skyller alla problem och misstag på en speciell grupp - i detta fall invandrare.

Jag kan bara jämföra detta med Tyskland på 1930-talet. Då var det Hitler som försökte göra landet bättre genom att skylla allt på judarna. Han ansåg att de var mindre värda, precis som de som röstat på Sverigedemokraterna(SD) tycker om invandrare. Det går inte att komma ifrån det, även om vi inte har världens bästa invandrarpolitik så tycker jag verkligen inte att vi ska ge SD någon slags makt alls i Sverige. Det är så jäkla fel och de förtjänar det inte.

Ja, den 19 september 2010 är sorgens dag. Dagen vi beslutade att Sverige inte längre är ett land för alla, att vi tycker vi är bättre än andra folkgrupper. Jag blir så arg, ledsen och besviken.

För att göra allt klart så har jag vänner som röstat på SD, riktigt nära vänner som själv har berättat det för mig. Jag dömmer dem inte för det val de gjort men jag förstår det inte. De får rösta på vad de vill eftersom vi lever i ett demokratiskt land, men jag förstår verkligen inte hur man kan rösta på ett parti som SD - det finns andra partier som förtjänar rösterna. Sedan är det inte bara invandringen som stör mig, de är även emot fri abort och homosexualitet. Det blir bara värre och värre, jag börjar bli rädd. Vart är Sverige påväg?

Jag stödjer i alla fall Aftonbladets kampanj om att vi alla gillar olika. Det finns en facebook-grupp som man borde gå med i och nu tycker jag att vi kämpar för att SD inte ska få något att säga till om, om det så betyder att alla andra partier måste svälja sina skillnader och gå ihop så bryr jag mig inte - SD ska inte få bestämma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår inte vrf alla säger att SD är rasister. dem vill inte på något sätt kasta ut invandrare från sverige. dem vill däremot bromsa det. och det är inte mer än rätt. här finns inte jobb till oss, det innebär då att de kommer levas mer på bidrag och mer arbetslöshet. varför inte hjälpa dem som behöver hjälp på rätt sätt, på deras plats. Här kan dem komma hit och bli svenska medborgare utan att kunna prata svenska, många anpassar inte sig till sverige. vi har röst rätt i sverige, det innebär att man får rösta på det parti vi vill. om jag vänder frågan. vad är ni för folk då? som vill stå emot det VÅRT eget folk har röstat in. ni diskriminerar SD, vad ska vi kalla er för? NI HATAR MÄNNISKOR FÖR ATT DEM INTE HAR SAMMA ÅSIKT SOM ER. SJUKT!

2010-09-21 @ 11:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0