politik

Jag har aldrig varit intresserad av politik, enda sedan jag var yngre så har det varit det ämne som jag aldrig har lagt tid på. Även om jag borde bry mig, eftersom det trots allt handlar om mitt samhälle också, så har jag aldrig tagit mig tid till att lära mig mer om just politik och vad de olika partierna står för. Fast lite koll har jag nog ändå, jag vet "the basics" - Socialdemokraterna(S) mot Moderaterna(M) och så håller de andra partierna med någon av de båda sidorna - det finns såklart undantag.


Vad jag har hört så är S för "arbetarna" och M för "företagarna". Jag tror faktiskt att det kan stämma om man ser på deras valfrågor och åsikter. Jag kan ju säga att jag på sista tiden har blivit mer intresserad av politik och just nu ser jag faktiskt Utfrågningen(ett program på tv4 där de frågar ut olika politiker om deras åsikter). Det är faktiskt väldigt intressant och jag känner mig redan mer insatt. Jag kan ju personligen säga att jag själv inte vet vad jag ska rösta - inte än i alla fall. Jag kan dock med stor säkerhet säga att jag nog inte kommer rösta på Moderaterna eller något av de partier som håller med dem. Jag har alltid varit lite röd och även denna gång så håller jag mig nog till dem. Jag=Socialdemokrat? Ja, jag tror nog det.

Vad ska ni rösta på?
Vill ni säga det eller tycker ni att det ska vara något privat?


Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till att få jobb om S vinner. Kolla upp deras jobb politik och bidragspolitik innan du uttalar dig. Bara ett tips rösta hellre blankt än på S. Att låta Mona Sahlin och Tomas Östros styra vårt land med hjälp av Kommunisten (ja han har sagt det själv) Lars Ohly skrämmer mig.

2010-09-15 @ 22:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0