Day 32 - a song that no one would expect you to love


Peter Lundblad - Ta mig till havet
Jag tror inte att många skulle gissa att jag verkligen älskar denna låten. Jag kan inte riktigt förklara varför, tror dock att det beror mycket på att musik som just denna spelades mycket hemma hos oss när jag var yngre. Peter Lundblad, Ted Gärdestad och Monica Zetterlund har alltid varit kära favoriter till mig och det beror mycket på att de alla har gjort låtar som lugnar ner mig. Fast oftast lyssnar jag på musik som denna i min ensamhet när jag behöver tänka på saker som andra inte borde eller ska veta. Då låser jag in mig själv på rummet och bli någon annan med hjälp av musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0