Här är jag inte ensam, det är här jag hör hemma.


Pic: weheartit.com

Jag har börjat hitta tillbaka till böckernas värld igen. Jag har haft en svacka i läsandet,
men på sista tiden så har jag sakta men säkert återgått till de saknade världarna.
Jag har läst fem böcker på fyra dagar. Fem enkla men ändå så betydelsefulla böcker.
Det känns helt underbart att fly från verkligheten. Fly till världar där allt är möjligt.
Världar som är ytterst lika med denna, men ändå så olika på precis samma gång.
Det går knappt att beskriva i ord hur detta känns. Denna känsla av möjligheter. Frihet.
Nu ska jag börja på min sjätte bok och den är säkert precis lika bra som de andra.
Fast även om den inte är det så gör det inget - att läsglädjen är tillbaka betyder mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0