frågor i form av en lista.


pic; weheartit.com

Eftersom jag har ytterst tråkigt och är en ganska tråkig människa,
så tänkte jag svara på lite frågor som ingen kommer läsa. Hittade denna för ett tag sedan,
minns dock inte vart.

Hur många gånger har du varit kär? En gång.
Ville bli när du var liten? Enda sedan jag var tio så har jag velat bli lärare. För er som inte vet så håller jag just nu på att studera till förskole- och grundskolelärare.
När fick du din första kyss? Min första riktiga kyss fick jag när jag var 17 tror jag.
Hur var du i mellanstadiet/högstadiet? Jag var väldigt blyg och en ensamvarg. En vän till mig sa en gång att jag var "den sorgsna" i vår klass på högstadiet. Det förklarar en del om hur jag var. En väldigt ledsen och självdestruktiv under högstadiet.
Vad är du beroende av? Musik, facebook, twitter och böcker.
Vilka tv-program följer du? Ser inte så många serier på tv, ser mest på datorn. Just nu har jag precis sett klart fem säsonger av Skins, ska påbörja Kyle XY nu tror jag.
Hemlig hobby? Jag samlar på tygpåsar. Sådana med artisters/grupper logo på eller liknande. Har en med Salem al Fakir på, och en med Gaby and the guns.
Vad ångrar du? Jag har alltid sagt att det inte är lönt att ångra något här i livet eftersom man inte kan ta tillbaka det. Man får helt enkelt lära sig att leva med det.
Vad klarar du inte dig utan? Min Ipod. Lyssnar på musik vart jag än ska, får panik om den inte funkar. Tycker inte om tystnad.
Vad gör du helst en vardag? Jobbar/pluggar på dagen, umgås med vänner och familj på kvällen. Läser lite, lyssnar på musik eller ser lite serier precis innan jag ska sova.
Vad gör du helst en lördagskväll? Antingen festar jag och umgås med vänner. Eller så har jag en lugn hemmakväll med en bra bok och lugn musik.
Vad har du mest av i din garderob? Klänningar och långa tunikor.
Drömjobb? Lärare och författare vid sidan av.
Musik just nu? Marcus Price och Carli, Veronica Maggio och Timbuktu.
Planer för hösten? Min utbildning börjar igen den 5 september. Så det blir mycket plugg, men även sjuka fester, härliga upplevelser och kanske en resa till Thailand.
Vem är viktigast för dig? Min pappa.
Bästa film? Finns så många men just nu är det The notebook och [500] days of Summer.
Kommer du ihåg din första kärlek? Ja.
Är du fortfarande kär i honom? Ja.
Ser du dig själv som tolerant mot andra? Ibland, men ibland kan jag ha väldigt kort stubin och vara väldigt bitter och arg mot allt och alla.
Ser du på kärleken som ett misstag? Inte som ett misstag, mer som något som borde vara valfritt. Jag vill inte vara kär men jag kan inte välja själv hur jag ska känna och för vem. På ett sätt är det underbart och mystiskt, på ett annat så är det det värsta som finns.
Bästa bok? Så svårt. Kan verkligen inte välja. Men har alltid älskat boken Ett hjärta till Maria av Gretelise Holm. Läste den första gången när jag var 13 och har läst om den flera gånger. En riktigt gullig historia. Väldigt lättläst.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna läsa andras tankar.
Tänker du någonsin tatuera dig? Ja, har planerat några stycken. Ska bara boka tid också.
Vad är du mest rädd för? Att blir sårad.
Är du romantisk?
Ja, jag kan om jag vill.
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång?
Ja, en gång. Det var ytterst pinsamt, men ändå skönt eftersom han visade att det var helt okej. Väldigt romantiskt när jag tänker efter, som på film.
Har du lekt med någons känslor? Nej. Skulle jag aldrig kunna göra.
Hur många har du varit ihop med? 0. Är inte förhållandetypen.
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? André.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Jag tror mamma var 18 och pappa 38.
Blir du lätt kär?
Jag blir lätt småförälskad, men det brukar gå över efter några veckor. Har bara hållt i sig en gång och det finns fortfarande kvar.
Vad faller du för hos killar? Charm, humor, längd, leende och läppar. Låter konstigt men så är det.
Vad är det mest avtändande du vet? Om en kille tror att han är bättre än andra.
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Inte så viktigt. Jag tycker det är viktigare att inte ha en del saker gemensamt eftersom man inte alltid behöver umgås med den man är tillsammans med. Man är även en enskild individ, inte ett par hela tiden.
Har du fått ditt hjärta krossat? Ja.
Är kärlek allt i livet? Kärleken till min pappa, mina bröder och mina vänner är allt. Utan dem hade jag inte kunnat leva. Min kärlek till dem får mig att le varje dag och vara tacksam för mitt liv. De är mitt allt. Sedan att kunna se och höra skönhet i musik, böcker och konst - det är också kärlek för mig. Färgglad kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0