en bra dag.

Vi har alla dagar som vi aldrig kommer glömma, dagar som av olika anledningar alltid kommer tillbaka till en lite då och då. Dessa dagar är de som bringar en som mest lycka eller sorg - det är precis därför man kommer håg dem. Jag har några sådana dagar, fotona nedan togs på just en sådan dag.

Våren hade slagit rot och man kunde nästan känna doften av sommaren som var på ingång. Emmylie skulle jobba på sitt projektarbete och hon frågade om jag ville vara modell. Egentligen så ville jag inte eftersom jag aldrig blir bra på bild men hon var min vän och jag ville vara snäll. Så efter skolan följde jag med henne hem och vi påbörjade projektet. Först var jag väldigt nervös och rädd för att göra fel, men efter ett tag så släppt det. Istället för att fokusera på projektet så skämtade jag och Emmylie hela tiden medan hon ibland tog ett foto. Jag minns att jag satt på bänken, tittade på Emmylie och tackade Gud för att jag hade en sådan vän - som faktiskt frågade mig om jag ville vara med och hjälpa.
När vi var klara och hade packat ihop allt så gick vi in för att lägga in fotona på datorn, bara för att se om där fanns några foto som blev bra. När jag fick se dem och insåg att det var jag så blev jag så rörd. Tack vare en fantastisk fotograf, fina kläder och en vacker miljö så kändes det så rätt. Det var första gången någonsin som jag kände mig vacker. Första gången jag kände att jag verkligen hade fångats på bild. Det var första gången jag förstod att jag faktiskt har många bra sidor.
Det är därför jag aldrig kommer glömma denna dag.
En av de bästa dagarna i mitt liv,
obetydlig för alla andra - väldigt betydelsefull för mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0