världen i kaos.



Amy Winehouse har dött, denna ytterst spektakulära kvinna.
Har lyssnat på hennes musik väldigt mycket, dock mer förr än nu.
Men det känns ändå overkligt att hon inte längre finns med oss.

Något annat som jag har funderat mycket på är situationen i Norge.
Mina tankar går ut till alla som förlorat någon, eller som har varit med i allt.
Sist jag läste något om det så var dödstalet uppe i ungefär 60 stycken.
Många av dem var bara barn. Oskyldiga. De hade hela sitt liv framför sig.
Jag blir tårögd när jag tänker på det, men jag blir även rädd.
Det kommer allt närmare oss, en dag är det kanske vi som får sörja på riktigt.
Det är tungt och jag är tacksam att jag inte hade någon bekant i Oslo,
nära vänner till familjen bor där men de är på besök här i Ystad just nu.
Känns lugnande, men tänker på alla andra. Mina tankar finns med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0