En vanlig GI-dag.

Som många av er redan vet så har jag börjat på GI igen. Det är något som verkligen funkar för mig och jag trivs med det. Det var någon som frågade här i bloggen hur en dag ser ut för mig med GI, träning och allt annat. Och även om jag inte saknar bröd, pasta, potatis och annat som jag inte får äta. Därför tänkte jag besvara dessa frågor nu.

En vanlig dag för mig(varierar ju såklart därför tar jag bara en dag i mängden):
04:30 - vaknar och tar på mig träningskläderna.
05:00 - cyklar till gymmet och tränar i ungefär 1-1½ timme.
06:30 - äter två stekta ägg till frukost.
07:00 - duschar, klär på mig och kollar datorn(facebook, twitter, bloggen, tumblr).
08:00-12:00 - gör något, olika från dag till dag.
12:00 - äter 1½ kycklingfilé i egengjord sås & en stor sallad till.
13:00-18:00 - gör något. går en promenad, umgås med folk, läser, njuter av solen.
18:00 - middag. karrékotlett med blomkålsmos och sallad.
18:30-22:00 - Umgås med familj och vänner, ser på tv.
Sen går jag och lägger mig.

Såhär ser ungefär en vanlig dag ut för mig just nu. Sen är det ju alltid olika från dag till dag, beroende på om jag har planerat in något eller om jag går i skolan/jobbar eller inte. Men detta är på ett måfå.

Sen skulle jag faktiskt vilja påstå att jag inte saknar bröd, potatis, pasta, godis eller annat sånt. Jag älskar kött och sallader är något av det godaste jag vet. Visst kan jag bli sugen ibland, speciellt mot kvällskvisten, men det går oftast över efter ett tag. Gör det inte det så brukar jag alltid ta en frukt eller något annat lätt. Fast annars är det inte så svårt, jag är helt inne på detta spåret och därför tycker jag det är ganska lätt. Visst är det jobbigt att gå upp halv fem vissa dagar, men man vänjer sig och kroppen mår bra av det. När man går på GI så ska man helst träna på morgonen eftersom förbränningen kommer igång redan från början och det är något som är bra när man går på detta.
Sedan ska jag inte förneka att jag nästan skulle kunna döda för enkel mat som pyttipanna, potatisgratäng, tacogratäng och annat där man kombinerar det jag får äta med det jag inte ska äta.

Sedan vill jag bara säga att även om jag säger att jag går på GI så gör jag inte precis som man ska, jag har gjort min diet lite mer personlig i brist på annat ord. Om man är riktigt sträng så får man inte äta rotfrukter alls, men jag kan inte leva utan morötter så jag väljer att äta det. Sedan menar vissa på att man kan äta kall potatis eftersom där är mindre kolhydrater då. Det är iofs sant men jag känner inte att det är rätt för mig. Om jag går på GI så vill jag inte äta något sådant. Men man gör precis som man vill. Jag väljer att äta t.ex. frukt eftersom jag vet att min kropp behöver det, även om GI inte tycker att man ska göra det.

Hoppas detta är svar nog på dina frågor. Undrar du något mer så är det bara att skriva.

Kommentarer
Postat av: Anton

Du kan träna vilken tid på dygnet som helst för i slutändan kommer du ändå bränna lika mycket kcal oberoende av vilken tid du tränar.

2011-06-19 @ 22:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0