"För vi har tagit studenten!"


För två år sedan var det jag och mina underbara vänner som stod på trappan och skrek.

Förra året var det Elins, en kär väns, tur att sjunga om studentens lyckliga dar.

I år är det några andra underbara vänner som ska lämna grundskolan efter 12år.
Hanna, Kim, Elna och Ellen kommer idag att springa ut på trappan, skrika och vara lyckliga.
Jag ska stå längst fram och välkomna dem ut, med en blomma och en enorm kram.
De förtjänar det, för de har klarat det. Precis som vi gjorde en gång i tiden.
Känner fler som tar studenten idag men dessa fyra ska jag hänga blommor på,
då de är de jag har kommit närmst på sista tiden.
Grattis till alla studenter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0