Day 15 - Seven things that cross your mind alot.


Framtiden - Jag vet knappt själv vart jag är påväg och det skrämmer mig. Även om jag vet hur jag vill att min framtid ska vara utformad så kan vad som helst hända som gör att det inte blir som jag har tänkt mig. Det är något som skrämmer mig, att jag kommer vara på en plats i mitt liv om tio år som jag inte trivs med.
Mormor - Alla tänker nog på sin mormor lite då och då men det går nog inte en dag utan att jag ser hennes ansikte i mitt huvud, hennes gulliga lilla leende som alltid har fått mig att känna mig trygg. Det värsta är att varje gång jag tänker på mormor, som var något av det finaste på denna jord, så känner jag bara ilska och sorg över saker som är bundna till mormor och hennes död. Fast ibland kan jag minnas henne, som den genuint underbara människa hon var.
Meningen med mitt liv - Vad gör jag på denna jord? Vem är jag egentligen? Vem vill jag vara? Är jag den jag vill vara? Ja, det finns många frågor som jag ännu inte har funnit några svar på.
Vikten - Jag har alltid haft problem med min vikt och jag tänker väldigt ofta på den. Jag kommer antagligen aldrig bli nöjd med min vikt eller kropp, men jag har lärt mig att ta en dag i taget vilket är en bra bit på vägen.
Kärlek - För tillfället är jag kär och det tänker jag på väldigt ofta, både på det positiva och negativa. För vare sig jag vill det eller inte så tror jag i slutändan att alla behöver kärlek för att kunna må bra. Jag tänker ofta på om jag någonsin kommer hitta någon som jag älskar, som älskar mig tillbaka.
Mina nära och kära - Något av det viktigaste för mig är att jag vet att de jag bryr mig om mår bra. Därför tänker jag mycket på de jag älskar och oroar mig för att de inte har det bra. När de mår bra, då mår jag bra.
Allt - Jag vet att det låter konstigt, men ibland kan jag bara ligga på rummet och tänka på allt möjligt som har hänt, händer och håller på att hända i mitt liv. Jag kan bara flyga iväg i mina tankar utan att vara uppmärksam på det som händer runtomkring mig, man skulle kunna säga att jag ibland lever i mitt huvud. Det är då jag känner som mest, är som mest glad, ledsen, arg eller ensam. På ett sätt känns det skönt att jag bara kan åka iväg i mina tankar, men på ett sätt känns det väldigt jobbigt då känslorna blir så starka att jag inte alltid kan hantera dem på rätt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0