Day 17 - The one thing you hate most in people


weheartit.com

Det värsta jag vet är när människor tar andra för givet, att någon förutsätter att man ska finnas där vad som än händer. Jag vet hur det är, när någon tar en för givet - man känner sig inte viktig eller speciell för fem öre. Jag har själv tagit någon för givet, en nära vän jag hade när jag var yngre. Jag förutsatte att han alltid var där för mig, hur lite jag än valde att höra av mig till honom eller lyssna på vad han hade att säga. Fast en dag så var han inte där, en dag då jag verkligen behövde honom. Fast jag förstår honom och efter den gången så har jag aldrig tagit någon för givet.
Jag har själv blivit tagen för givet och det känns hemskt. Det är inte alls roligt, man känner sig så jäkla överflödig. Som om den andra förutsätter att man känner att det är en ära att denna människa vill umgås med en. Därför har jag medvetet slutat vara den som alltid höra av mig till mina vänner, jag vill se vem som vill umgås med mig - som faktiskt tar sig tid att skicka iväg ett sms för att fråga om jag har tid att träffas.
Jag hade en vän som alltid förväntade sig att jag skulle finnas där. Hon var så van att jag lyssnade på hennes problem hela tidan utan att hon behövde lyssna på mig. I början lät jag henne trampa på mig, men efterhand så började jag ta ett steg tillbaka. Jag vet att jag inte är den som gillar att prata om mina problem, jag tycker inte om att lägga mina bördor på andra, men att andra förutsätter att jag aldrig vill prata om mig utan bara lyssna på andra - det tycker jag är fel.
Därför är jag glad att jag har en del vänner som är helt fantastiska, som litar på mig och berättar om sitt liv men samtidigt lyssnar när jag vill pratar. Det är de vänner som jag aldrig kommer släppa, de jag alltid kommer höra av mig först till om något händer. De är få med det är de som alltid kommer ha en plats i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0