Day 18 - Do you have a best friend?


Om detta inte är första gången ni är inne på min blogg så vet ni om att jag har en bästa vän och att denna vän är min pappa. Vi har en speciell relation som inte enbart innebär att vi är far och dotter, vi är även vänner. Vi pratar om allt som händer, allt vi känner och alla tankar som finns. Det finns knappt någonting som jag inte berättar för pappa, han är den som vet mest om mig.
Han har alltid stöttat mig, om det så handlat om något enkelt eller något mer komplicerat - han har alltid funnits där. Han har aldrig svikit mig och jag vet att han aldrig kommer göra det heller, precis därför är han min bästa vän. Utan honom hade jag verkligen inte orkat leva, han är den som får mig att se ljuset när allt känns så mörkt och kallt. Han är den som förstår sig på mig, som förstår vem jag verkligen är. Det är det få som vet.
Jag har aldrig känt mig så lyckligt lottad som när jag tänker på allt pappa och jag gör tillsammans. Jag känner ingen som har en sådan relation till sin förälder eller till sitt barn, inte som vi har. Att vi går på fotboll, handboll, fikar, kör små turer med bilen och liknande - för mig är det guld värt.
Ett av de starkaste minnena jag har av pappa, det är när vi sitter och fika på Espresso house en dag. Vi pratar om att visa känslor och jag har precis berättat för pappa om en vän jag har som alltid säger "jag älskar dig" till någon i hennes familjen innan hon går hemifrån eller lägger på när de pratat i telefon. Jag sa inte det för att jag vill ha det så, jag är inte så som person. Men vi kom in på detta av någon anledningen. Då säger pappa med en självklarhet i rösten som jag aldrig hört förut; "Vi är alla olika, men du och jag vet att vi älskar varandra utan att behöva säga det, det är den tysta kärleken som är starkast, den man känner inom sig." Detta kommer jag aldrig glömma, den dagen jag tittade på pappa och insåg att det inte bara var jag som tyckte så, han förstod och höll med.
Min älskade lilla pappa, min bästa vän. Jag älskar dig. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0