Day 7 - Three confessions of your choice


pic: weheartit.com
  1. Jag har ett mjukisdjur i mitt nattduksbord som heter Apan Apansson. Jag har haft honom i minst tolv år och än idag kan jag ta fram honom och krama om honom när jag är ledsen. Han innebär trygghet för mig. När jag var yngre så hade jag svårt för att sova ibland, och då var det han som höll mig sällskap och skyddade mig från monstret under sängen. Jag pratar inte om honom ofta, jag vet att det är ganska pinsamt egentligen, men jag skäms inte. Jag tror att alla har något lite halvpinsamt som de har hållt fast vid sedan de var små.
  2. Jag har någon i min närhet som lider av ett missbruk. Jag tänker inte hänga ut någon på bloggen, men mina närmsta vänner vet vem det handlar om. Det är något som är väldigt jobbigt, speciellt när personen i fråga inte själv vill erkänna det. Innan skämdes jag, eftersom jag tog på mig skulden för det, men nu på sista tiden så har jag insett att jag inte kan göra något åt problemet. På ett sätt har jag gått vidare och börjat fokusera på mitt liv, men skulden och ångesten finns fortfarande kvar och ibland kan jag knappt hantera den. Det är en balansgång mellan att må bra och inte vilja leva med all ilska, sorg och ensamhet som trycker ner mig. Det är jobbigt men jag har börjat inse att det är bättre att vara öppen med det eftersom det faktiskt hjälper att prata om det.
  3. Jag har en liten anteckningsbok där jag skriver ner alla viktiga, känslosamma och personliga saker i. Det är citat från filmer, låtar och böcker, saker som andra människor säger till mig, egna dikter och liknande. Den betyder väldigt mycket för mig och även om jag har texter i den som är över ett år gamla så kan jag läsa dem nu och komma ihåg precis vad jag kände när jag skrev ner det. Jag fick inspiration till denna bok när jag såg "a walk to remember" första gången. Jag tycker att alla borde ha något ställe där de skriver ner saker de vill minnas och sånt som betyder riktigt mycket för en. Det är faktiskt riktigt roligt att ha som minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0