tre hjärtan.

Vi behöver inte säga "jag älskar dig" till varandra, vi vet ju om det ändå.
Allt behöver faktiskt inte sägas i ord, en del saker vet man finns där utan att prata om det.


Detta sa min pappa till mig en dag, medan solen sken utanför fönstret och min chailatte började kallna på bordet framför oss. Det var en sensommardag i Ystad och precis som nästan alla andra lördagar så satt jag och pappa och fikade på ett fik i vår söta lilla stad. Det kom som en chock när pappa sa det, men i det ögonblicket så insåg jag att vi verkligen förstod varandra. I efterhand har jag tänkt mycket på det, och även om jag aldrig säger det så finns det tre människor på denna jord som jag älskar av hela mitt hjärta. Min pappa och mina två bröder.
Även om jag nästan alltid småtjafsar med mina bröder så vet jag att de alltid finns där, även om vi inte alltid uttrycker det i ord. Precis som jag alltid finns där för dem när något händer som de inte riktigt klarar av på egen hand, eller när de är så pass lyckliga att de inte kan hålla det för sig själva utan måste berätta det för någon. Då finns jag där.

Så länge jag har dem, mina tre älskade hjärtan, så vet jag att jag kan ta mig igenom allt här i livet. På senare dar har jag börjat inse att jag inte längre behöver omringa mig av hat och ilska - det finns faktiskt något bättre. Därför har jag valt att ta avstånd från de som inte kan släppa ilskan och skulden. De hör inte hemma i mitt liv längre. bara för att jag förväntas kalla dem min familj och släkt så innebär det inte att de automatiskt har en plats i mitt liv. Om man inte kan sluta lägga skulden på alla andra, då platsar man inte in i det liv som jag försöker leva. Fast egentligen så gör det inget, för jag har det jag behöver.

Jag har en otroligt underbar pappa, två underbara bröder och vänner som jag älskar mer än något annat här i världen. Mer behöver jag inte. Jag är nöjd. För mig så räcker det, den kärlek jag får från de som verkligen bryr sig om mig. Jag skulle inte kunna önska mig något annat än just detta. Det är precis därför jag faktiskt är så nöjd med livet, för jag har tre människor i det som får mig att känna mig älskad. Vad mer kan man begära?

Pappa, Kim och Max - jag älskar er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0