sweet dreams.



Idag har jag umgåtts med denna fina människa. Jag vet att jag säger det varje gång jag
pratar om honom, men min pappa är verkligen världens bästa människa - en värld utan
honom existerar inte för mig.
Vi körde på en liten roadtrip, först till skogen för att gå en runda - sen blev det ett litet
äventyr. Om jag ska vara ärlig vet varken pappa eller jag vart vi körde. Vi bara körde.
Tillslut hittade vi hem igen och nu har jag suttit på mitt rum och sett ett antal avsnitt av
serien Roswell.
Förutom att umgås med pappa har jag fikat på Koppen idag. Blev först en study-dejt med
Fredrik och sedan satt jag själv och skrev. Har insett hur underbart det är, att skriva ner
allt som finns i mitt huvud. En del saker är så pass privata att jag inte vill skriva om dem
här - därför har jag nu börjat skriva i min lilla notebook.

Min dröm har alltid varit att bli lärare, enda sedan jag var tio visste jag vad jag ville göra
när jag blev äldre. Än idag har den drömmen inte försvunnit och det är precis därför jag
går den utbildning jag gör. Fast på vägen har jag stött på ännu en dröm som jag inte
riktigt visste att jag hade. Jag vill bli författare.
Den började när jag gick tredje året på gymnasiet och hade svenska C. Det året hittade
jag en ny del av mig själv, en del jag inte visste att jag hade. Jag fick möjlighet att sätta
ord på mina känslor och tillslut skrev jag varje dag, även om jag inte hade någon uppgift
att lämna in. Jag har nu bestämt mig för att ta tag i detta. Jag ska börja skriva på riktigt,
försöka få ihop något som man skulle kunna kalla för en bok - eller i alla fall ett utkast av
en bok. Ska börja redan ikväll, känner min inspirerad. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0