sick.



Det är aldrig roligt att bli sjuk, speciellt inte när man har för mycket att göra om
dagarna. Fast ibland händer det och då kan man inte göra mer än att luta tillbaka
huvudet, blunda och hoppas att det försvinner snart igen. Just nu gör jag precis det.
Näsan rinner, halsen smärtar och hela kroppen är slapp - jag hatar det men finns
inte så mycket jag kan göra åt det. Jag lever just nu på Ipren, halstabletter och en
massa vatten. Förhoppningsvis är jag frisk imorgon igen.

Sådan är jag, en riktig önsketänkare som tror att allt går över under natten. Det
blir sällan så, ändå står jag där gången efter och hoppas på samma sak. Samma
besvikelse slår över mig och hopplösheten blir ett faktum. Eftersom jag ska till
stranden med Angelica imorgon gör det att jag inte kan vara sjuk. Senare under
kvällen ska jag grilla med Emmylie, Angelica, Sebastian och kanske Rebecca vilket
gör att jag har ännu mindre tid att vara sjuk.
Vi får inte glömma tentan som ska skrivas på måndag i Malmö, ännu en anledning
till varför sjukdom inte är något alternativ.

Ni får hålla tummarna med mig, hoppas - precis som jag - att det är över imorgon
och att jag kan förtränga denna snoriga dag som om den aldrig har existerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0