måndag, början på något.

Måndagsmorgon, något som smakar lite illa i munnen när man uttalar det. För även om det finns något att längta efter så känns måndagen alltid som ett avbrott, dagen som avslutar något samtidigt som den indikerar att något nytt börjar. Om man då, som i mitt fall, kombinerar detta ordet med en 24-timmars hemtenta - då skapas ett illamående som inte riktigt vill försvinna. Även om jag ibland kan tycka om att skriva en tenta enbart för att min hjärna verkligen för använda sin kapacitet och att måndagar faktiskt kan vara väldigt fina dagar så sitter jag här nu, på ett väldigt tomt Orkanen, och önskar att jag var någon helt annanstans. För denna måndag är inte fin och hemtentan är inte ett verktyg för att använda min hjärna som inte vill fungera idag.
Det enda jag har att vara tacksam för just nu är det faktum att jag har en fin vän och såväl kurskamrat bredvid mig som har precis samma känslor som mig. Det är något som skänker mig lite glädje denna ack så stressfyllda och blåsiga måndagsmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0