Avatar, en film jag vill se.

Just nu skulle jag väldigt gärna vilja se Avatar, en film som går på bio och som verkar väldigt bra.

Filmens handling utspelar sig runt 2100-talet och kretsar kring en tidigare marinkårssoldat från jorden, den delvis förlamade Jake Sully. Jake blir bosatt på planeten Pandora vars luft inte är andningsbar för människor. Planeten är bebodd av den utomjordiska rasen Na’vi. Jake blir inkallad till Avatar-programmet som gör det möjligt för honom att gå. Programmet gör honom till en Avatar som är namnet på Na’vis form som gör att han liknar en av dem.
Människorna är på Pandora för att söka efter värdefulla mineraler som är väldigt värdefulla för människorna och därför skickar Jake djupt in i Pandoras djungler som scout för de soldater som kommer att följa. Där möter Jake många av Pandoras skönheter och faror. Där möter han också en ung Na'vi-hona, Neytiri, vars skönhet endast motsvaras av hennes grymhet i strid.
Jake blir kär i Neytiri. Men Jake är fångad mellan jordens militär-industriella styrkor och Na'vis. Jake måste välja sida i en episk strid som kommer att avgöra ödet för en hel värld.

Den verkar väldigt bra och jag måste helt enkelt se den. Jag brukar inte gilla filmer som denna fast på sista tiden så har det overkliga verkligen varit något för mig - jag gillar det mer och mer.

Någon annan som tänkt se den?

Trailern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0