ibland är livet riktigt orättvist

Nu kom jag hem för att äta lunch och då berättar mamma för mig vad mina bröder ska få i julklapp. Ja, ibland är livet riktigt orättvist och om det inte ligger ett riktigt tjockt kuvert under granen till mig på julafton så kommer jag skicka in ett klagomål till tomten. Ibland syns det så tydligt vem som är föräldrarnas favorit, för vad de än säger så har alla föräldrar en favorit.

Mina bröder har alltid varit min mammas favoriter, speciellt min storebror Kim. Nu när han har flyttat hemifrån så har min lillebror Max blivit mammas guldkorn. Egentligen så ska jag inte säga något eftersom jag antagligen är pappas favorit, pappas flicka!
Jag vet att mina föräldrar älskar alla oss barn ungefär lika mycket, dock så skulle min mamma gå några extra meter för mig om jag behöver något medan hon skulle springa milen för mina bröders skull. Fast som sagt så ska jag inte klaga, min pappa är min bästa vän och jag kan berätta allt för honom. Vi shoppar, fikar och går på matcher tillsammans - bara för att umgås. Vi går även promenader och då pratar vi om exakt allting mellan himmel och jord, det är väldigt lätt att prata med honom.

Nu är det jul och denna julafton kommer bli väldigt intressant. Jag tycker att barnen ska få ungefär likvärdiga julklappar, kanske att de som är äldre får lite mer. Har man önskat något speciellt så kan man få det, då har priset inte så stor betydelse. Fast det borde vara rättvist!
Denna jul kommer nog inte bli så rättvis, fast det återstår och se. Jag hoppas på en massa böcker från min bror och pengar från mamma och pappa - sen räcker det!

Kommentarer
Postat av: simone

Håller med dig, fruktansvärt orättvist!

2009-12-03 @ 13:54:37
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: ellen ~

har det kommit snö hos dig ? :o

2009-12-03 @ 16:29:15
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0