jag skulle kunna älska dig

Jag har alltid varit en känslosam människa fast jag är inte den som visar det. Jag säger inte "jag älskar dig" till mina föräldrar eller mina syskon, jag säger det inte till mina vänner och inte ens till de som verkligen alltid finns där. Jag har svårt för att bli verbal när det gäller känslor, enbart för att rädsla att bli sårad är så stor. Den tär på mig och även om den inte förstör så finns den alltid där som ett grått moln.

Min familj säger aldrig något sånt, kanske att min mamma någon gång säger "jag älskar dig" till mig men sanningshalten i det känns alltid väldigt låg. Jag förstår inte var allt började men varje gång någon säger/skriver något snällt till mig så tror jag inte på dem.
Det kan vara något litet som; "Vad söt du är idag, du passar verkligen i den klänningen." eller något stort som; "Jag älskar dig, du är verkligen en av mina bästa vänner."
Jag vill verkligen tro på det men det finns en liten röst i mitt huvud som säger till mig att det inte kan vara så, att det de säger är lögner. Jag vet inte riktigt varför jag känner så, det har alltid varit så och när jag tänker tillbaka så har jag aldrig trott på något som sagts till mig. Jag ifrågasätter det alltid eftersom självsäkerheten ligger på 0.

Nu har jag börjat prata med någon som gör mig glad, som skapar en vacker atmosfär. Han får mig att skratta och även om jag är ledsen så gör han mig glad tackvare några välvalda ord. Han är allt jag har letat efter, allt jag har varit rädd för att släppa in på livet. Jag blir vettskrämd ju mer jag pratar med honom, rädd för att bli beroende av hans värme.
Jag har inte förmågan att älska, det är inget som ligger i min natur. Klart att jag älskar mina nära och kära, fast varje människa jag verkligen har älskat har lämnat mig på olika sätt - därför kan jag inte älska.

Fast jag skulle kunna älska honom...

Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

sv: lilla sjöjungfrun är oxå ganska bra =)

2009-12-04 @ 14:26:42
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0