jo, jag älskar nog snö!

Glöm allt jag skrivit om att jag hatar julen, ikväll älskar jag den. Jag kan inte ens börja beskriva hur vacker denna kväll är. Snön faller ner och lämna efter sig spår av kyla och värme på samma gång. Jag har varit ute med Oden och dansat i snön, sen har jag även stått i mitt fönster och observerat varje snöstjärna som har slagit mot mina bara händer.

I varje fönster lyser små bekräftelser på att det finns liv och i varje hjärta finns det minnen från liknande dagar. Det är nog därför jag aldrig riktigt kommer kunna hata julen. Även om det var min mormors årstid så kan jag inte kasta bort allt bara för att mormor nu är den som kastar flest snöbollar från himlen. Hon är kanske inte den som lagar världens godaste köttbullar längre men hon är fortfarande den jag tänker på mest när jag klär granen, öppnar mina julklappar och tänder min julstjärna.

Ja, jag kan inte längre hata julen. För hur ska man kunna hata något så vackert?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0