Fight club & The dark knight

"Welcome to Fight Club.
The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club.
The second rule of Fight Club is: you DO NOT talk about Fight Club!
Third rule of Fight Club: if someone yells "stop!", goes limp, or taps out, the fight is over.
Fourth rule: only two guys to a fight. Fifth rule: one fight at a time, fellas.
Sixth rule: the fights are bare knuckle. No shirt, no shoes, no weapons.
Seventh rule: fights will go on as long as they have to.
And the eighth and final rule: if this is your first time at Fight Club, you have to fight
"

Det är utan att tveka en av de sjukaste filmer jag någonsin sett. Redan från början så fick jag en psykotisk-vibb från filmen och jag kände hur den berörde mig. Slutet är så oväntat och om man skulle missa fem minuter av filmen så tappar man hela handlingen. Sedan går det inte att beskriva handlingen heller eftersom jag inte vill avslöja för mycket, vilket man gör om man går in på "The story" allt för mycket.
Det är en film som alla borde se, men som inte passar alla. Jag kan med ärlighet säga att jag mådde illa när filmen var slut, jag vet inte varför men den fick mig verkligen att reagera.
Det är en sjuk historia som skapar kaos...

Batman - The dark knight
"Why's he running, Dad? 
Because we have to chase him.
He didn't do anything wrong.
Because he's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now. So we'll hunt him because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight."

Det finns egentligen inte så mycket att säga om denna film. Detta är en fortsättning på Batman begins och den innehåller spänning, fantastiskt skådespeleri och häftiga specialeffekter. Jag har alltid tyckt om Batman, när jag var yngre så gick jag alltid upp 07.15 varje lördag för att se den tecknade Batman som gick på kanal5.
Jag älskar Batman!
Denna film innehåller alla klassiska inslag som behövs: hjälten som ska rädda staden från en sinnesjuk man, hjälten är även kär i någon som han inte kan få förrän staden är räddad och bland allt detta så finns det en story som jag tycker är riktigt bra. Detta är en bra film och jag rekommenderar den verkligen, dock tycker jag att man måste se ettan först.
Den som är helt klart bäst är Heath Ledger som spelar Jokern. Han gör karaktären så bra och trogivande, det skapar en annan verklighet och han känns verklig. Christian Bale är bra som Batman, men Mr.Ledger slår alla andra som är med i filmen - han gör filmen!


Kommentarer
Postat av: EMMA

Fight Club har sina tillfällen..

men mest är den bara blodig. Och konstig.

Edward Norton är i alla fall en gud som vanligt ;)

2009-11-10 @ 14:15:22
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0