Frågestund, svaren

I fredags så hade jag en liten frågestund på bloggen och här kommer svaren på de frågor. Vill även passa på och tacka för alla frågor, det betyder mycket att ni tar er tid att fråga något.

Vad är ditt absoluta drömjobb?
Att skriva en bok har varit en dröm länge nu. Jag älskar att skriva och hitta på berättelser, allt för att kunna leva mig in i en annan värld när min egen är lite grå. Så jag skulle väldigt gärna vilja bli författare, fast oftast så blir drömmar aldrig verklighet - fast man ska inte sluta tro på sig själv!
Vilken One Tree Hill karaktär gillar du mest?
Jag älskar de flesta som är med i OTH, det är ett av mina favoritprogram. Dock så är Peyton nog den jag tycker om mest. Jag känner igen mig väldigt mycket i hennes som person; hon älskar musik precis som jag, hon älskar att rita och skriva precis som jag. Sedan växlar hon mellan lycka och olycka väldigt lätt - precis som jag. Hon är min favorit.
Du skrev i något tidigare inlägg att du åt det du fick på den kakan från Espresso house. Jag förstår inte riktigt, hur fungerar egentligen GI?
När man går på Gi-diet så ska man äta så lite kolhydrater som möjligt, detta gör att man inte får äta potatis, ris och pasta för de innehåller väldigt mycket stärkelse (kolhydrater). Man lever praktiskt taget bara på kött, fisk, fågel och grönsaker. Sedan är även mejeriprodukter helt okej, i mindre mängder. man väljer själv hur många kolhydrater man vill äta om dagen, en kompis till mig äter ungefär 20 kolhydrater om dagen medan jag äter ungefär 40. Man läser på baksidan hur mycket själva produkten innehåller.
På kakan från Espresso house så kunde jag äta toppingen som var chokladsås och det vita i mitten som är en kräm - de är inte lika "farliga" som brödet imellan. Man får själv välja hur mycket man äter när, en vanlig dag för mig ser ut ungefär såhär:
frukost: två kokta eller stekta ägg.
lunch: en liten sallad + ett äpple
middag: köttbullar, köttbit, kyckling, fisk eller något liknande + grönsaker och sås
Fungerar GI bra?
För mig så fungerar det väldigt bra, jag har gått ner ungefär 23kg. Sedan är ju alla personer olika, en vän till mig klarade inte av det. Hon förstår fortfarande inte hur jag kan vara utan potatis och pasta, fast det är ett val jag gör. Jag tycker att man kan testa det om man vill, ett tips är dock då att börja ta kosttillskott av något slag - så man får alla viktiga vitaminer och mineraler som man behöver.
Vad vill du jobba med i framtiden?
Mitt drömjobb är författare, men jag vill även bli lärare. Så jag ska söka in på lärarhögskolan i Malmö nästa år och sedan får vi se hur det går. Jag ska läsa till svensk- och engelsk- eller samhällslärare, tre ämnen som jag tycker om väldigt mycket. Dock vet jag inte för vilka åldrar, det är något som jag måste fundera på lite till. Så om ungefär fem år så är jag kanske lärare för någon av mina läsares barn.
Favorit...
mat?
- Taco
film? - Har ingen absolut favorit men några favoriter är: Sagan om ringen-triologin, A walk to remember, Fight club, Twilight, The notebook, Harry Potter, Pirates of the Caribbean-triologin, Den gröna milen och många fler. 
bok? - Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta & Så länge vi båda andas - Stephenie Meyers bokserie
tv-serie? - The OC, världens bästa serie!
klädmärke? - jag är inte mycket för klädmärke, jag tycker mer om simpla ting som jag själv kan mixtra med. En helsvart klänning från H&M kan blir riktigt snyggt om man köper ett rött bälte till - ett fint halsband och örhänge gör det lite mer festligt. Pricken över i:et är ett bra självförtroende och kanske ett hårsmycke. Därför har jag inget klädmärke som jag älskar speciellt mycket, det blir vad man gör det till.
Fem snabba:
musik - böcker
sommar - vinter
hemmakväll - fest
mobil - dator
några få väldigt nära vänner
- många ytliga vänner


Kommentarer
Postat av: I'm like you - Just Different

Åh vad roligt, författare skulle vara jätteroligt att bli.. Fas tänk om man inte kommer på nått att skriva alls!

2009-11-17 @ 11:25:13
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0