Idol 2009 - vilken klass!

Jag tycker att detta har varit det bästa startfältet sedan svenska Idol grundades, de är i en klass helt för sig själva. Precis som alla andra så har jag mina favoriter och de som jag inte tycker är lika bra.
Sedan första stund så har Tove varit speciell för mig. Hennes röst är magnifik och vilken kapacitet för någon som bara är 16år. Fast man ska inte fokusera på hennes ålder, hon uppträder och sjunger som om hon har stått på scen i 30år - det är magiskt.
 
Mariette har också varit en favorit enda sedan hon gick in på sin audition och Anders "Björnen" Bagge kände igen henne. För tio år sedan sjöng hon sig rakt in i Bagges hjärta, nu flyger hon rakt in i mitt och många andras musikälskande hjärtan. Hon har en unik och lite raspig röst som kan knocka vem som helst.

Den tredje som jag verkligen älskar är Erik. I kvällens program så var han helt klart bäst, ingen kunde slå honom - inte ens Calle som enligt mig gjorde sitt bästa framträdande hitintills. Erik är anledningen till varför konceptet Idol finns. Det är personer som han som blir upptäckta, de som sjunger med själen och har en röst som ingen annan. Om det var final idag så är vinnare självklar: Erik tusen gånger om.

Dessa drar upp snittet som kanske inte hade varit så högt annars. Rabih gjorde ingen stark "preformance" idag, det var degigt och inget som jag skulle vilja höra en gång till. Tyvärr måste jag säga samma om Eddie, han var en favorit innan men han väljer och får låtar som inte alls passar honom. Dagens låt var inte alls en som han kunde klara av, för att han ska bli en stjärna så måste han förstå det. Han har looken, han har passionen, han har det mesta - han måste bara hitta rätt låtar.
Därför tror jag att det antingen är Eddie eller Rabih som får lämna Idol ikväll.

Det bästa i Idol någonsin, så kan man klassa detta årets deltagare. I finalen vill jag se Tove och Erik för de är enligt mig de som är mest unika, jag älskar deras röster och de är fantastiska på scen. Om det blir så vet jag inte, fast jag tror att även om de inte vinner så har de nog en stor chans inom musikbranchen ändå. För vem skulle inte vilja göra en platta med någon av de som är kvar?


Kommentarer
Postat av: My Vestlund

sv: Rabih ska ut!

Ha en trevlig helg :)

2009-11-06 @ 22:11:01
URL: http://myvestlund.blogg.se/
Postat av: Tobias

Min favorit är Erik :) han var grym!



Ut med Rabih och Eddie :P

2009-11-06 @ 22:18:46
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0