preparation

Snart är det dags för bio, på fredag ska jag se New Moon med Emmylie och Stahaijna. Jag längtar verkligen, älskar böckerna mer än något annat och jag hoppas verkligen är filmen är bra. Och för att göra en liten kickoff så ska jag nu lägga mig och läsa När jag hör din röst (New moon) för att se om jag minns allt. Det var ett tag sedan jag läste böckerna och därför känner jag att jag vill göra det nu.

Jag har även bestämt att jag ska se första filmen, Twilight, hemma på torsdag - allt för att fredagen ska bli så perfekt som möjligt. För det känns lite som om jag tar tappat storyn, fast egentligen vet jag att jag kan den bättre än de flesta. Jag har ju trots allt läst böckerna ungefär 8 ggr. Det går inte att förändra och jag känner mig lite smått sinnessjuk, men de böckerna betyder så mycket för mig.

Så nu ska jag börja läsa, förhoppningsvis så har jag läst ut den innan torsdag - fast det har jag nog.


"Before you, Bella, my life was like a moonless night. Very dark, but there were stars—points of light and reason… And then you shot across my sky like a meteor. Suddenly everything was on fire; there was brilliancy, there was beauty. When you were gone, when the meteor had fallen over the horizon, everything went black. Nothing had changed, but my eyes were blinded by the light. I couldn’t see the stars anymore. And there was no more reason for anything."
- Edward Cullen, New moon


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Längtar ihjäl mig!! Kommer bli så himla roligt att se vad de gjort med en sådan fantastisk bok! New Moon är den bästa i serien enligt mig, och jag håller också på och läser den nu för att friska upp minnet (även om jag också läst alla ca 100 milj ggr redan ;D )

2009-11-17 @ 16:48:41
Postat av: Lisa

Hej!

Fin blogg du har!

Jag älskar alla dom böckerna du skriver om och några som jag inte har läst ska jag testa läsa! Tack för tipset!

Jag älskar också twilight böckerna, har lästr alla ca 5 ggr.

2010-03-03 @ 13:45:28
URL: http://finastelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0