träningvärk är bra!

När jag skulle lägga mig igårkväll så kände jag hur min mage drog ihop sig och i några sekunder så kändes det som om jag skulle få ett krampanfall. Först trodde jag att jag höll på att bli sjuk, maginfluensa eller nått. Fast när jag tänkte efter så kände jag mig inte sjuk på det sättet. Till slut kom jag på varför jag hade lite ont i just magen - TRÄNINGVÄRK!

Det finns två bra anledningar till att ha träningvärk:
1. Man börjar inse att ens kropp kanske inte är så vältränad som man trodde. För har man en vältränad kropp och alla muskler får arbeta när man tränar, då får man inte en sådan träningsvärk så det gör ont.
2. Man har verkligen tränat de muskler som man har ont i. Då vet man att man gör rätt, så man kan fortsätta på samma spår som innan.

Även om träningsvärk inte är så roligt att ha ibland så gillar jag det, det känns som om jag har gjort något bra. Sedan har jag inte så ont i magen, det känns bara när jag spänner det - då jag gör fler situps. Fast jag kommer fortsätta, målet om en fin mage till nyår kanske inte är helt omöjligt? Jag vet att jag måste göra mer än bara situps, men det är en bra början.

Kan även påpeka att sedan jag började på GI igen så har jag gått ner 2kg. Good for me! För första gången på länge så känner jag mig stolt över något, detta ska jag klara.

Kommentarer
Postat av: issa - rappare och låtskrivare

sv: haha bra, då har vi samma åsikt;D ^^

2009-11-05 @ 13:58:41
URL: http://issabellek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0