dagens minus

Om man tittar ut genom fönstret där jag sitter just nu så ser man det på bilderna nedan. Det är nämligen så att det håller på att spela in till en Wallander-film mittemot där vi bor. Så nu vet jag inte om jag kan gå ut genom porten eftersom det var avspärrat igår så är det kanske det idag också. Så nu får jag gå en omväg runt hela gården för att komma ut. Det är ganska drygt och det är verkligen ett stort minus med att det sker filminspelningar i Ystad.

Detta är inte första gången det stör mig. En gång filmade de in på stortorget och jag hade bråttom, jag skulle rakt över torget men det fick jag inte eftersom de höll på att spela in en scen. Det slutade med att jag fick gå runt hela torget och kom elva minuter för sent. Jag hatar att vara sen speciellt när det är p.g.a sådana bagateller som inspelningar.

utanför oss, där är kaffe och tillbehör.

en massa bilar har parkerat utanför med saker till själva inspelningen.

Det är i det huset de spelar in, är inte säker på just var. Men det är i min mammas väns lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0