en mysig fikapaus

Planen var att pappa och jag skulle gå och inhandla lite vin till mig inför ikväll. Eftersom pappa och jag kanske inte är de vassaste knivarna i besticklådan så tänkte vi inte på att många räknar dagen som en "minisöndag" så många butiker var stängda. Detta innebar att systemet var stängt, så nu måste jag och pappa leta bland dammkornen för att hitta ett gott vin till mig.

Fast annars så har dagen varit bra, en mysig fika på Espresso house med pappa är aldrig fel. Det blev en frapino för mig och en kopp kaffe för pappa, sen delade vi på en liten bakelse. Jag åt det jag fick äta, toppingen, sen fick pappa resten. Jag måste säga att GI är väldigt konstigt när jag tänker efter. Exempelvis så är vispgrädde mycket bättre än potatis, det innehåller mer fett och potatisen är väldigt mycket kolhydrater. Ja, väldigt konstigt!

pappa försöker vinna på Triss, det gick inte så bra.

ja, ibland älskar jag Ystad!

jag ser ju lagom trött ut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0