en toppendag!

Det har verkligen varit en toppendag och även om jag inte alls har hunnit med det jag skulle göra så bryr jag mig inte, jag har spenderat dessa timmar så mycket bättre. Först var jag på biblioteket och där hittade jag fyra böcker som jag lånade.
Flytta in - Kate Cann
Sex veckor - Kate Cann
Populärmusik från Vittula - Mikael Niemi
Vem vill bli miljardär? (slumdog millionaire) - Vikas Swarup

Efter det så träffade jag Emmylie och då gick vi till bokhandeln. Där hittade jag ännu en bok som jag köpte. Räcker det om jag älskar dig av Katarina von Bredow. Det har verkligen varit en riktig bok-dag, vilket känns bra för nu har jag något att läsa en tid framöver.
Sen gick vi till Espresso house och där åt jag lunch medan Emmylie tog en chai-latte. Vi pratade om allt möjligt och det blev en lång och mysig fika. Efteråt träffade vi Elin, gick hem till Emmylie och umgicks lite. Vi pratade om fredag, då är det en liten fest hemma hos Elin.
Pappa kom och hämtade mig och nu sitter jag här, i ett alldeles för varmt rum för min smak. Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa. Jag börjar nog med Flytta in av Kate Cann, eftersom det är andra boken i en triologi.

Jag tycker stan är så vacker såhär års. Det lite dunkla över allt och färgerna på husen som bryter i mörkret.

Emmylie njuter av sin chai-latte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0