Expert på att rodna - Katarina von Bredow

Att hantera så många förändringar är alltid svårt och ännu svårare blir det när Natalie måste handskas med en ny skola, en ny klass, en ny stad och en helt ny familj. Hur ska detta gå?
Jerker, Natalies mammas sambos son, är den snygge killen som alla vill ha - även Natalie. Ira, Natalies klasskamrat, är den alla vill vara vän med - även Natalie. Denna bok handlar om svåra val, taskiga situationer och verklighetens krock med ungdomen.

Detta är andra boken jag läser av Katarina von Bredow och den är lika välskriven som den första - Hur kär får man bli?. Dock måste jag säga att denna inte faller mig i smaken lika mycket. Händelserna i boken är verkligen sådant som händer i det verkliga livet, men det känns ändå som en väldigt barnslig berättelse. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men den är inte alls lika bra som den andra boken av samma författare.

Om man har läst något annat med henne och tyckte det var bra, så tycker jag att man ska läsa denna också. Den är helt okej och ibland så känns det verkligen som om man är med i historien själv. Jag blev indragen några gånger och det slutade både i tårar och att kroppen blev lite varm. Så den är läsvärd, fast inte en bok jag skulle läsa fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0