fika med Emma

Det var en väldigt mysig fika med en väldigt mysig vän. Jag tog en grillad ost- & skinkmacka, en liten chai latte och en frapino-mango/jordgubb till efterrätt. Det var en väldigt trevlig fika, även om vädret var väldigt konstigt. Det har varit fint väder idag även om det har varit lite kyligt, så vi satt ute. När solen var framme så svettades man men så fort den gick i moln så frös man.
Fikan varade i ungefär tre timmar innan vi gick hem till Emma. Vi hann prata om exakt allting, allt från utlandresor till sex. Vi kanske ska åka på en mindre semester, en vecka på ett varmt ställe hade inte alls varit fel just nu.

Det viktigaste var att Emma såg ut att må bra. Hon var glad och allt fungerar i hennes liv, förutom att hon precis som jag söker jobb så det knakar.

Efter fikan så gick vi in på Bokhandeln och så köpte jag lite böcker. Min bror, som jobbar där, gav mig lite tips och det slutade med att jag gick hem med fyra böcker. Får berätta mer om dem senare. Sedan blev det middag hemma hos Emma. Hennes mamma hade lagat en sjukt god gryta med oxfilé och bacon. Jag älskar Anettes mat!

Nu sitter jag hemma och känner mig redan lite sömnig. Hittade ingen bra bok på biblioteket men efter köpen hos min bror så har jag mycket att läsa. Jag tänkte hänga in lite kläder och sen läsa lite. Imorgon ska mamma och jag till stan för att köpa en vinterjacka till mig. I can't wait.

Emma på Espresso house, hon fick låna mina brillor.

Emma igen, hon är verkligen en som gillar kameran.

Jag funderade på att stjäla med mig en kopp hem. Jag tycker att de är så sjukt söta och fina. Haha, förresten så har jag fikat där så mycket att jag borde blir Månadens Stamkund. Jag borde få en kopp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0