gårdagen är oförglömlig


det är väldigt dålig kvalité på klippet, men så är det när klockan är tre på morgonen, smultronvinet är slut och alla lampor är släckta. Fast denna video står för hela gårdagen, för det var precis så det såg ut. Matilda dansade runt och var i sin egen lilla värld. Jonatan var en god värd och underhöll alla. Jag satt och pimplade lite vin. Emmylie "schtekte" (ett internskämt) med Dennis.

Det var nog det bästa med hela festen - att Dennis var där. Jag har inte träffat honom sen min födelsedag (31 juli) för han har börjat plugga i Gamleby. Jag förstod inte riktigt hur mycket jag har saknat honom, men det var verkligen roligt att träffa honom. Även om 'the brat' har tagit över honom så är han ändå samma Dennis. Sen var det så underbart att se hur glad Jonatan blev och hur de flöt in i samma banor som innan - de levde som om varje andetag var det sista.

Det blev mycket dans, många nya ansikten, en dusch eller två, någon enstaka nakenchock och få tårar - precis som det ska vara på en fest. Det enda jobbiga var hemresan; två timmar med tåg och ingen sömn. Jag somnade 30 minuter på en av sofforna på festen men annars så har jag varit vaken hela natten. Nu när jag kom hem så har jag sovit tre timmar, det är kanske inte så mysigt men jag måste göra mig klar för nästa fest.

Det var inte den bästa festen jag varit på, men det var absolut inte den sämsta. Det var riktigt mysigt att bara sitta och lyssna på musik samtidigt som vi umgicks. Det slutade med att Dennis och Jenny halvsov i en soffa, jag halvlåg i min hörna och Maxi, Emmylie, Per och Jonatan satt i andra hörnan av soffan och sov/flummade/pratade. Det var en riktig fin fest, eller "det är bra grajjor" som Emmylie skulle säga.

Ja, det skulle jag verkligen göra om igen. Fast då skulle jag tagit bort lite folk från festen, satt till andra och pumpat med lite mer dansmusik. Då hade festen blivit legendarisk!

Tack till alla för en trevlig kväll, natt och morgon. Det bästa var när jag fick min frukost på Pressbyrån i Malmö innan vi satte oss på tåget till Ystad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0