handboll med pappa och Emmylie

Nu ska jag gå och göra mig klar och sen ska jag gå ner och möta pappa. Eftersom handbollshallen ligger väldigt nära där vi bor så ska vi går dit. Inget går upp emot en mysig promenad med pappa. Matchen börjar kvart över fyra så vi ska gå dit om ungefär 20 minuter.

När vi kommer dit så ska jag träffa Emmylie där. Jag ska lära henne vad handboll handlar om - hon har bara varit på en match innan och då lärde hon sig att det är två planhalvor och att de byter sida efter 30 minuter. Nu ska jag försöka lära henne lite till, fast ibland är det inte så lätt det måste jag hålla med om.

Jag funderar på om jag ska byta om innan jag ska gå, men på samma gång så orkar jag inte. Nej, jag behåller de kläderna jag hade innan. Varför ska jag "klödda" (skånsk ord som betyder typ "komplicera") med saker när det är bra som det är?!

Ikväll ska jag kanske hem till en kompis och se på film. Det är inte säkert än så vi får se vad som händer. Annars stannar jag hemma och ser på film själv. Söndagar = mys-dag för mig. Det är den dagen man verkligen ska vila ut och det tänker jag göra ikväll.

Nu måste jag gå. Jag hoppas att alla har haft en bra dag hitintills!

Kommentarer
Postat av: FRIDA - It´s all about me

sv; Okej :D

2009-10-11 @ 18:32:02
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0