HEJA IFK YSTAD!

Var ju på handboll igår och det var riktigt roligt. Vilken energinivå, vilket folk och vilken vinst! Ja, det var verkligen värt att följa med för jag hade riktigt roligt. Bussen avgick från öp-hallen och vi var ungefär 40 personer på bussen. 50 minuter senare var vi inne i hallen och spelarna kom ut. Jag måste säga att det inte enbart är spelet som lockar när det gäller handboll - spelarna är inte så tråkiga att titta på heller, haha.

Första halvlek var inte Ystads halvlek. Inget funkade och målvakten hade riktigt stor otur. De låg under med 13-11 och det kändes verkligen som om segern var väldigt långt borta. Fast i andra halvlek så bytade Ystad målvakt och spelet kom igång mycket bättre. Enligt mig så var målvakten, Åkesson, bäste man på plan och utan honom så hade de förlorat. Nu blev det vinst: 27-23 till Ystad. GRATTIS!

Bussturen hem var riktigt rolig, alla var glad och peppade över vinsten.
Var väl hemma vid tio efter en helt underbar kväll. Pappa och jag pratade om att följa med fler gånger.

jag innan vi åkte

IFK Trelleborg i timeout.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0