hemma igen

Nu har jag kommit hem efter en dag på stan. Det blev ganska många saker gjorda; fikor, inhandling av böcker, läkarbesök och en massa annat. Det hela slutade med att jag gick hemåt med ett leende på läpparna och minnen som kommer förgylla mina dunkla dar.
Det blev först en chai-latte på Espresso house med Therese, vilket var varmt och uppfriskande. Lite senare blev det en frukostbulle, pålägg och en varm choklad på Snuggles med Elin, Emmylie och Matilda. Jag älskar den varma chokladen på Snuggles eftersom man kan be att de gör den på vit choklad, något av de godaste jag någonsin druckit. Den tar jag varje gång jag är där, det var Emmylie som tipsade om den.

Nu sitter jag hemma, ska snart hem till Therese. Vi ska laga mat tillsammans och se på TV - umgås helt enkelt. Det är ganska roligt för ibland känns det som om vi är gifta. Idag bråkade vi om vilket program vi ska se på TV ikväll, hon vill se Efterlyst men jag vill se Grey's anatomy för jag hatar verkligen Efterlyst. Vi bråkar och gnabbar och sen säger hon: Jag hör av mig senare om jag ändrar mig.
Haha, jag vill inte ens veta vad hon kommer säga när jag vill se True Blood. Det är ännu ett program där vi har delade meningar. Sen gäller det inte bara TV:n. Vi handlar mat tillsammans, delar upp uppgifterna som behövs göras och sen smågnabbar vi lite om allt möjligt. Vi har inte sex (något som är lite av en fördom när det gäller äktenskap) och vi kan prata om allting. Vi är praktiskt taget gifta! Fast vem misströstar? Inte jag i alla fall.

Matilda och Elin på Snuggles.


Trackback
RSS 2.0