ibland vet jag inte ens själv vad jag håller på med.

Fråga: Vilken normal människa läser tre böcker på en dag och ligger uppe till 05.16 enbart för att läsa ut en bok?
Svar: Jag och precis därför så kan man ifrågasätta min mentalitet när det gäller vissa skaker.


Jag började på första boken i en triologi av Kate Cann igår morse, när jag hade läst klart den så ville jag bara läsa mer så jag började på andra boken direkt. Jag läste lite på bussen igår och sen läste jag när jag kom hem. Jag var klar med den vid 11 så jag bestämde mig för att börja på den tredje boken också. Det slutade med att jag läste ut den också och när jag tittade på klockan så var den 05.16. Det enda jag kunde tänka på var hur bra böckerna var och att jag ville läsa om dem en gång till. Fast mitt sunda förnuft sa till mig att lägga mig.

Tänk att man kan bli så inne i en bok att man inte vill sluta läsa den. Innan har jag inte förstått det eftersom jag inte tyckt om att läsa så mycket, men nu förstår jag precis hur det är. Jag minns när Sålänge vi båda andas av Stephenie Meyer kom ut. Jag köpte den på förmiddagen, skolkade från sista lektionen och sen gick jag hem och läste. Jag åt inget, jag gick knappt på toa och mamma började bli orolig.
Jag hade läst ut den halv fem på morgonen, sen gick jag till skolan utan att sova en blund. Jag var helt besatt av hela Twilight-konceptet (det är jag fortfarande) och jag kunde inte tänka på annat än det.

Ja, böcker kan göra mycket för en människa - de har fått mig att börja tro på kärlek igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0