jag älskar att fika

Fika är nog det bästa jag vet - förutom att se på fotboll och umgås med nära och kära. En kopp te, någon god macka och så en liten pratstund med den man fikar med. Jag tycker om att höra surret runt omkring, människor som precis som jag träffar vänner som de vill umgås med.

Jag har fikat varje dag denna vecka, den enda konsekvensen är den allt tunnare plånboken i väskan. Fast det gör inte så mycket, för en fika eller två gör mig alltid så glad.

Idag har jag fikat med Therese och Emma. Som jag skrev innan så blev det Espresso house, och vad är inte mer Espresso house än en frapino(mango&jordgubb) och en grillad ost- och skinkmacka. Det var riktigt gott, fast jag tror inte magen höll med för efter tio minuter så började jag må illa. Fast det gick över igen.

Vi satt ute för det var riktigt varmt i solen, fast när solen gick i moln så frös man. Som tur är så höll den sig framme största delen av tiden. Ja det var en riktigt gutti (ett ord som Emmylie brukar använda, betyder ungefär "bra") fika!

Emma på Espresso house

Therese, kyrkan och gamla rådhuset i bakgrunden.

Emma tog ett foto på mig. Fy vad jag hatar att vara med på bild, jag är oftast den bakom kameran.

Jag tycker att Ystad är en väldigt vacker stad, utseendemässigt så älskar jag att bo i Ystad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0