min stackars tand!

För ungefär en månad sen så var jag ute och festade. Jag och två kompisar gick till ett uteställe som ligger i stan (Bar á Bar) och skulle dansa. Vi hade riktigt roligt och vi skrattade hela tiden. Helt plötsligt så känner jag hur jag snubblar och ramlar, med huvudet först, rakt ner i marken. Jag kände direkt att jag slog i mina framtänder - speciellt den högra. Någan hade då tappat ett glas på marken fullt med dricka i, så där var riktigt halt. Jag var nära på att läga handen i en riktigt stor glasskiva.
Det gjorde väldigt ont så dagen efter fick mamma ringa till tandläkaren och jag fick en akuttid. Jag gick dit, de undersökte och se sa de att jag skulle avvakta och komma dit en månad senare för att se vad som hänt med tanden. De hittade ingen spricka men tanden reagerade inte som den skulle, vilket inte var bra enligt dem.
Under denna tid så har tanden blivit grå, inte helt svart men man ser tydligt hur den sticker ut från de andra tänderna. Sen har jag haft väldigt ont i den ibland, speciellt när det har varit kallt.

Update:
så nu har det gått ungefär en månad och jag var hos tandläkaren idag. Jag kom in, han tittade och han konstaterade att den inte är skadad. Fast det kan komma senare och han såg även att den har blivit grå. Sedan sa han att jag får avvakta och se om den förändras mer. Så nu ska jag gå runt med en grå tand, för de säger att den inte är så pass skadad att man behöver laga den.
Han sa även att det är helt normalt att det gör ont när det är kallt, men så länge det inte gör ont när jag dricker något varmt eller så - så behöver jag inte oroa mig.

Just nu är jag riktigt irriterad. Han menar på att jag ska gå runt och ha lite ont ibland och ha en grå tand. Fy, jag hatar den tandläkaren. Jag kan förstå att han inte vill laga den om den inte är skadad, men något fel måste det var eftersom den är grå. Jag mår riktigt dåligt över att jag kan gå upp till ett år med denna tand i detta skick. Jag tycker faktiskt synd om mig själv. Det är precis därför jag hatar tandläkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0