ny fantastisk musik; Hockey - Mind Chaos

För en musikälskare som jag så är det helt underbart när något nytt släpps - med nytt så menar jag något som man inte har hört på länge i något sammanhang. Sen om det visar sig att man tycker om detta nya sound så är det bara ännu bättre. Det är precis vad Hockey - Mind Chaos är: ett nytt sound som jag älskar.

Det är svårt att förklara precis vad det är, men för mig så är det något i stil med "nu-är-veckan-slut-och-jag-är-trött-men-jag-känner-ändå-för-att-dansa"-musik. Det är inte riktigt 100% ös någon gång, men det är heller inte en lugn ballad som man hör i Eurovision song contest titt som tätt. Det är en blandning av ett bra groove och schysst musik. Tyvärr tror jag inte att det kommer bli någon långvarig succé, det är rockigt och bra men om man söker djupare så är det på samma gång lite intetsägande för många. Jag tror att många har glömt dem när det nya året kommer med en massa ny och spännande musik.

Min favorit är helt klart Learn to lose. Jag älskar sångarens röst i den låten och jag förälskade mig direkt från början i något som jag egentligen inte kan beskriva i ord. Det är som en dans när du tar ut rörelserna extra mycket bara för att visa hur mycket du älskar det.
Wanna be black är också en favorit av låtarna, den har en unik melodi som får mitt hjärta att slå lite snabbare och blodet att koka. Den har ett groove som gör att jag bara vill ställa mig upp och dansa till klockan fyra på morgonen, sen vill jag dansa lite till.
Song away har en riktigt bra text och i samband med den lite enklare och äldre musik så skapar det en kontrast som kan få vem som helst att bara sjunga med. Den är riktigt bra och jag kan lyssna på den om och om igen - fast så är det med alla låtar på albumet eftersom jag älskar det!


Hockey - Learn to lose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0