Wallander var inte alls lika bra på engelska.

Igårkväll var jag hemma hos en vän och såg Wallander - sidetracked som gick på tv4. Det var den första engelska Wallander som gjorts. Handlingen var helt okej, skådespelarna var helt okej och hela konceptet var helt okej - dock så är de svenska mycket bättre.

Först trodde jag att det skulle vara "Innan frosten" som är den första svenska Wallanderfilmen, men sen blev jag förvirrad när jag insåg att det inte alls var så. Min vän tyckte precis likadant som jag, han förstod inte heller vilken film det var. VI trodde båda att målet med de engelska filmerna var att de skulle göra om de svenska som redan har kommit - tänk så fel vi hade. På samma gång så beror det ju på om man har läst böckerna eller inte, för då hade man kanske inte blivit så förvirrad. När jag kom hem så sa mamma att hon har läst den boken men hon mindes inte riktigt vilken det var, fast hela storyn var bekant.

Ja den filmen var inget att hurra för och om de andra är likadana så kommer jag nog inte se dem. Det roligaste i hela filmen var när de filmade på Beijersgatan och jag skriker ut att min kompis bor granne med det huset där de filmade. Haha, herregud tänk hur roligt man kan ha för ingenting.

Såg ni Wallander igår?
Tyckte ni att den var bra?

Kommentarer
Postat av: Emmylie

Haha, jag & mamma var ute & gick med hundarna i pausen, kändes jättekonstigt att gå på samma gata som allt spelades in... VÅR GATA ÄR KÄNDISGATA!!!!!!!!!!! WOHOOOOO!!!!!11

2009-10-12 @ 11:33:08
URL: http://spekulationerochannat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0