Chrysler Valiant

Just nu är jag trött, riktigt trött - fast det är ganska förståligt. Klockan ringde fyra imorse, jag gick upp fem och hoppade in i duschen. Efter det var det bara att ta på kläderna, cykla hem till Therese och sen bar det av till Jönköping. Det var jag, Therese, hennes pappa och hans sambo som körde upp i deras bil.
                  Anledningen till denna färd på 60mil fram och tillbaka är så enkel som en annan bil. Therese har länge pratat om att köpa bil och nu har drömmen slagit in, hon är härmed stolt ägare till en Chrysler Valiant '63. Personligen älskar jag den och jag tycker verkligen att den ser bra ut. Jag hade själv kunnat tänka mig att ha en sådan, den är söt och precis rätt. Fast detta var Therese's bil, hennes älskling, och det förstod nog alla när vi kom fram till Huskvarna och såg den.

Så nu har den äntligen kommit hem, denna lilla sötnos. Nu ska den fixas lite så den känns lite mer som Therese's, sen ska den få se världen. Just nu är det två datum som gäller, ett av dessa tillfällen så ska jag hänga på - det ska bli riktigt roligt att åka raggarbil.

Kan även påpeka att jag inte har skrattat så mycket på flera månader. Jag hade riktigt roligt idag, jag har haft ett leende på min läppar från det att vi lämnade Ystad imorse vid sju till att jag kom hem nu precis. Ja, en riktigt bra dag och mycket tackvare en fantastisk människa. Det blir inte bättre än så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0