Nick & Norah's infinite playlist

Idag har jag läst klart en bok som heter Nick & Norah's oändliga låtlista av Rachel Cohn och David Levithan. Boken handla om just Nick och Norah som träffas av en slump en kväll. De stöter på varandra och sedan är historien igång, en riktigt bra story om jag själv får säga det. I slutändan så handlar boken om att allt kan hända, om hur mycket en natt kan förändra allt och såklart handlar boken även om kärlek. Boken kan vara förvirrande stundtals men jag tycker verkligen att det är en läsvärd bok för de som vill gå på konsert genom papper.

Jag visste även att det fanns en film baserad på denna bok, så jag hyrde den och nu har jag precis sett klart den. Även om filmen var bra så var boken mycket bättre, fast så är det oftast. Jag tyckte tyvärr att filmen var väldigt förvirrande, även om det var helt okej i boken så blev det för mycket i filmen. Det blev väldigt hackigt och allt stämde inte alls med boken. Så blir det oftast eftersom man måste göra en film till något mer än bara en berättelse. Dock så tycker jag att man borde se filmen om man har läst boken, det skapar en liten kontrast mellan dem. Man kan tolka det hur man vill, vilket gör allt mycket bättre.

För att sammanfatta allt så var boken väldigt bra, jag njöt av att läsa om bra artister och musikintresserade personer, och filmen var helt okej. Jag föredrar verkligen boken framför filmen men jag har alltid varit en bok-människa. Jag tycker att man borde ta en titt på båda alternativen och eftersom boken inte alls är svårläst så finns det ingen undanflykt för att inte läsa den. Den berör även om det är väldigt undermedvetet, fast det gör att allt blir luddigt men ändå kristallklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0