nu har jag köpt böcker igen.

Idag har jag gått en runda på stan. Jag skulle se om jag hittade några leggins eller kanske en söt sommarklänning - jag hoppades på för mycket. Istället så gick jag in i bokhandeln för att hälsa på alla, det slutade med att jag gick hem med tio böcker. Fast det var inte helt mitt fel, två stycken är läsex så de ska jag lämna tillbaka igen - de andra var helt enkelt för bra för att inte köpas. Så nu har jag lite att läsa framöver, vilket känns väldigt bra.

Jag mår alltid mycket bättre när jag har köpt böcker. Jag vet inte om det är själva slösa-faktorn eller det faktum att jag får ta med mig helt nya världar hem. För jag har inte bara köpt åtta böcker och lånat två, jag har fått med mig hem tio nya världar som jag längtar efter att besöka. Jag älskar att fly in i olika böcker som sätter min fantasi i arbete. Jag känner mig inte så meningslös på något sätt, det är precis som om jag utgör en stor del av berättelsen. Det känns bra helt enkelt, därför köper jag böcker så ofta jag kan och har råd.

Köpta böcker:
Jonas Gardell - En komikers uppväxt
Jonas Gardell - Ett ufo gör entré
Jonas Gardell - Jenny
John Green - Var är Alaska?
Paulo Coelho - Pilgrimsresan
Rachel Cohn & David Levithan - Nick & Norahs oändliga låtlista
Shevilyn Kenyon - Nattens begär
Katerina Janouch - Unga tjejers bok om sex & kärlek

Läsex:
Anders Björkelid - Ondvinter
Rachel Ward - Döden i dina ögon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0