två filmer

Idag har jag sett två bra filmer - först Prinsessa och sen Fame. Jag måste säga att Fame var en stor besvikelse, jag trodde verkligen att den skulle vara mycket bättre. Det fanns romantiska inslag, de vanliga intrigerna och såklart talangerna - fast något saknades. Jag vet inte riktigt vad det var men något var borta, en känsla som måste finnas för att en sådan film ska bli bra. Jag tycker den var för klippt i vissa scener, vilket gjorde allt väldigt stelt. Nej, den filmen kommer jag inte se frivilligt igen. Fast killarna såg bra ut, det är alltid ett plus!



Prinsessa
var mycket bättre om man jämför dessa två filmer. Det beror nog dels på att jag till viss del känner igen mig i huvudrollen. Detta är verkligen en film som visar hur grymt samhället är och även om filmen inte var jättebra så kom budskapet fram på ett väldigt bra sätt. Det handlar om fördomar och problem som speciellt ungdomar får kämpa mot varje dag. Det är en sevärd film, även om den är ganska tråkig i längden. Vid vissa tillfällen skrattade jag, ibland grät jag p.g.a sympati för huvudkaraktären och vid vissa tillfällen ville bara jag spola fram till en riktigt spännande scen - scener som aldrig kom.
Fast det är ändå en sevärd film med ett väldigt bra budskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0