en bok har förändrat allt.

Jag vill börja gå i kyrka.
Jag vill be om förlåtelse för frånvaron.
Jag vill dricka vin en varm kväll.
Jag vill ge allt jag kan till Ödet.
Jag vill bygga upp en tro.
Jag vill börja tro på kärleken igen.
Jag vill sitta vid floden Piedra och gråta.

Tänk att en bok kan förändra så mycket, hade någon sagt det så hade jag inte trott dem. Nu känner jag hur fel jag hade, hur mycket som kan förändras på en dag. Jag har nu läst världens bästa bok, en bok som enligt mig t.o.m slår Twilight-serien. Jag är helt förtrollad av ärligheten, kärleken och tron i denna bok att jag knappt kan uttrycka det i ord. Jag lever på varje ord jag har läst och jag fundera på varför mitt liv inte har varit bättre - jag har mig själv att skylla. Jag är den Andre, för er som läst boken så förstår ni vad jag menar. För er så inte har läst den, to bad for you, läs den och så kommer ni förstå vad jag pratar om.

Jag pratar såklart om boken Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät av Paolo Coelho. Den handar om Pilar, en kvinna som har förlorat tron och hoppet på kärleken. Sedan träffar hon sin gamla barndomsvän och de inleder en resa genom tron, kärleken och viljans värld. Coelho skriver lika vackert som vanligt och jag blev fångad av så mycket i denna bok, jag skulle kunna läsa den om och om igen utan att tröttna. Det är en synd att inte läsa denna bok, en större synd än många andra. Denna bok har förändrat mitt liv, riktigt hur vet jag inte än. Fast jag förstår äntligen hur jag ska förändra mitt liv, något som jag är extremt tacksam för.

Kärleken är som en drog. Först kommer euforin och den fullkomliga hängivelsen. Sedan, nästa dag, vill du ha mer. Du har ännu inte blivit beroende, men du tyckte om känslan och tror att du fortfarande kan hålla allt under kontroll. Du tänker på den du älskar i två minuter och glömmer honom eller henne i tre timmar.
Men så småningom blir du van vid den här personen och blir tillslut helt beroende av honom. Då går du och tänker på honom i tre timmar och glömmer honom i två minuter. Om han inte finns i din närhet upplever du samma sak som narkomaner när de inte kan få tag i sin drog. I det ögonblicket är du, precis som narkomanen som stjäl och förödmjukar sig för att få tag i det han behöver, beredd att göra vad som helst för kärleken.
- Pilar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0