kaos på jobbet

När jag kom till jobbet idag så pratade Kerstin redan i telefon. Jag förstod inte vad det gällde men när hon hade lagt på så berättade hon allt. Det är nämligen så att alla varor som vi har lagt in i vårt lager har försvunnit. De finns fortfarande i butiken men om man söker efter dem på datorn så finns de inte där. Någon har rensat bort alla lagerlistor som fanns på datorn. Detta innebär att vi inte har en aning om vad som finns i butiken.

Exempel: En man frågar efter en bok av Dan Brown. Då hittar vi den först på en sida som heter Bokrondellen, sen kopierar vi ISBN-numret och lägger in det på ett annat ställe som visar hur många vi har av just den boken. Detta för att det ska vara lätt att hjälpa kunderna som inte hittar. Fast nu står alla böcker på 0, så vi hittar inte alls lika bra nu.

Så nu måste vi lägga in alla varor igen, ungefär 20000 st, för att allt ska bli bra igen. Det gäller inte bara böcker utan varje penna, papper och annat som finns i butiken. Vi har räknat ut att det kommer ta ungefär två veckor, så vi kommer vara klara i tid till bokrean. Fast det är jobbigt att sitta och knappa in en massa saker hela dagen. Man sitter bara vid datorn och det blir drygt tillslut. Idag höll jag på med detta i ungefär tre timmar.

Nu är det kaos på jobbet och även om vi försöker att hjälpa kunderna så gott det går så kan det vara svårt ibland. Nu hoppas jag bara att vi får in allt så snart som möjligt. Andreas och Kerstin sa att jag skrev in det snabbt, så jag kommer antagligen få göra det hela dagen imorgon. Tänk så konstigt det kan bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0