Fallen ängel av Becca Fitzpatrick


Nora är en helt vanlig tjej. Hon går i skolan, umgås med vänner och lever ett helt normalt liv. Helt plötsligt träffar hon Patch, en mystisk kille som börjat i hennes kemiklass, och det är inte bara kemi i klassrummet som uppstår. Fast även om hon känner en attraktion till honom så känner hon även en rädsla, som om Patch är farlig. Hon försöker ta reda på så mycket som möjligt om honom, fast det är som om han inte existerade. Tillslut vet hon inte längre om hon vill veta vem han är, pojken som är så mystisk. Det kan få oanade konsekvenser, konsekvenser som kanske slutar i sorg och död.

Detta är en bok för de som tycker om Twilight. Även om det inte är vampyrer i fokus denna gång så innehåller denna lika mycket spänning och kärlek som just Twilight gör. Denna innehåller samma halt av onaturliga varelser, kreationer som man inte trodde existerade. Man kan till stor del jämföra Nora och Patch med Edward och Bella, det är samma förbjudna kärlek som måste övervinna mycket för att överleva. Fallen ängel handlar om kampen mellan det onda och goda, vem är det som egentligen vinner?
                     Man får följa Nora medan hon kämpar mot sina motstridiga tankar och även mot en framtid som kanske inte ser så ljus ut. Allt handlar om att välja rätt väg, även om den rätta vägen kanske inte alltid ser så inbjudande ut.

Fallen ängel(Orginaltitel; Hush hush) släpps i augusti detta året. Eftersom Peggy på jobbet vet hur mycket jag älskar sådan böcker så fick jag låna ett manus av boken. Eftersom den var så bra så tänker jag vara en av de första som köper boken när den kommer ut. Den är verkligen värd att läsa, jag rös till under stora delar av de spännande partierna och jag fylldes av glädje och kärlek under delarna som byggdes på tillgivenhet. Det är en bra bok för de som vill läsa om det overkliga och om kärlek när den är som mest komplicerad. Detta är verkligen en bok som jag vill ha i min boksamling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0